top
Print side E-mail side 

Gå-hjem-møde om DRF's kriseberedskab og krisemanual

Jordskælv og andre naturkatastrofer, terror og transportulykker – eller bare dagslange forsinkelser. De kriser, der kan opstå i rejsebureaubranchen er mange, og uanset om man er et stort eller mindre bureau, kan der være behov for at have et kriseberedskab på plads.

Det er DRF’s erfaring, at de rejsebureauer, der har et kriseberedskab, klarer sig væsentligt bedre igennem kriser, end de, der ikke har et. Hvis I allerede har et kriseberedskab kan det være en god ide til at gennemgå jeres eksisterende beredskab og se, om der er noget, der skal justeres eller noget, I har overset.

DRF er i gang med mindre revisioner af den nuværende kriseberedskabsmanual, som flere medlemmer allerede kender.

 

DRF afholder gå-hjem-møde om krisemanualen. Her vil manualen bliver gennemgået, og vi gennemgår desuden en række af de forskellige kriser, som DRF har været involveret i på det ene eller andet niveau med henblik på at drøfte, hvilke udfordringer, et rejsebureau kan blive udsat for i forbindelse med en krise. Man kan allerede nu tilmelde sig dette møde på eller 35 35 66 11.

Kriseberedskabsmanualen gennemgår alle de forhold, et rejsebureau som minimum skal tage i betragtning, hvis man skal være i stand til at håndtere en krise på en tilfredsstillende måde for alle involverede parter.

Manualen gennemgår alt fra telefonberedskab til forsikringsforhold og pressehåndtering.

Manualen er bygget systematisk op og gennemgår trin for trin, hvilke overvejelser rejsebureauet skal gøre sig i forbindelse med at etablere et krisebredskab. Bagerst i manualen er der tjeklister og telefonlister, som rejsebureauet selv skal udfylde. DRF anbefaler, at alle medlemmer læser manualen igennem og forholder sig til, hvordan deres kriseberedskab skal være, hvem der er ansvarlig for hvad og hvornår de sætter beredskabet i gang, inden de står i en situation, hvor der er behov for et kriseberedskab.

Kontakt DRF på for at få den reviderede kriseberedskabsmanual i en word-udgave så snart den er klar. Her kan I selv udfylde tjeklister og telefonlister, samt tilpasse beredskabet til netop jeres rejsebureau.

Underviser

Afdelingschef i DRF, Jakob Hahn

Hvor og hvornår?

D. 20. november 2017 fra kl. 13.00 - 16.00 i DRF’s lokaler på Vodroffsvej 32, 1900 Frederiksberg C.
D. 5. december 2017 fra kl. 13.00 - 16.00 i Viktors Farmors lokaler på Ønsbækvej 16A, 8541 Skødstrup

Tilmelding og pris

Du tilmelder dig direkte på . Seneste tilmelding 6. november 2017.
Deltagelse er gratis og kun for medlemmer.

NB. Mødet gennemføres kun ved tilstrækkeligt antal tilmeldte. Tilmeldte deltagere vil cirka 14 dage før modtage besked om, hvorvidt der er opnået tilstrækkeligt antal til at mødet kan gennemføres.

Tilmeldingen er bindende

Tilmeldingen er bindende d. 10. november 2017. Ved udeblivelse eller afbud er vi desværre nødt til at opkræve et no-show-gebyr på kr. 500,- pr. person. Vi har set en tendens til, at tilmeldte deltagere ikke kommer alligevel (særligt til arrangementer, der ikke koster noget), hvilket giver problemer i forhold til for eksempel minimumsantallet af deltagere. Ved sygdom eller anden udeblivelse er du selvfølgelig altid velkommen til at sende en kollega i stedet for, og dette vil ikke blive anset som hverken afbud eller udeblivelse. Vi skal blot have besked herom.

Ved afbud inden tilmeldingsfristen opkræves ikke no-show-gebyr.

 


Yderligere information

Kontakt Danmarks Rejsebureau Forening på + 3535 6611 eller


Danmarks Rejsebureau Forening

Vodroffsvej 32
DK-1900 Frederiksberg C

Telefon (+45) 35 35 66 11
E-mail:

Læs mere
 

© 2017 Danmarks Rejsebureau Forening.
SEO, SEM, CMS og Webdesign.
HTML5 / CSS3