top
Print side E-mail side 

 

Gouda Rejseforsikring — udvidet ansvarsforsikring  

Efter lov om pakkerejser kan et rejsebureau blive pålagt at betale kompensation eller erstatning til kunder i tilfælde af fejl og mangler ved en rejse. Rejsebureauets ansvar kan opdeles i person- og tingsskader samt forholdsmæssigt afslag/afhjælpning.


 

Person- og tingsskader: Skade på kundens person eller ejendele — f.eks. personskade som følge af et glat gulv i hotellets restaurant eller madforgiftning.
  
Forholdsmæssigt afslag/afhjælpning: Ved forholdsmæssigt afslag kompenseres kunden f.eks. for mistede feriedage som følge af flyforsinkelse og deraf følgende forsinket ankomst til destinationen. Under afhjælpning dækker forsikringen f.eks. nye flybilletter i forbindelse med et flyselskabs konkurs.

  
Efter lov om pakkerejser hæfter rejsebureauet i forhold til kunderne for sine underleverandørers fejl og mangler, hvorfor rejsebureauet ikke har mulighed for at henvise kunden til at søge erstatning hos disse.

  
Den udvidede ansvarsforsikring er ikke lovpligtig, men en betingelse for at blive optaget som medlem hos DRF.

Gouda anbefaler alle rejsebureauer at tegne en udvidet ansvarsforsikring, da en sag om personskade uden problemer kan koste flere hundrede tusinde kroner, hvilket ligeledes kan være tilfældet ved et flyselskabs konkurs. Herudover kan sager om personskade være vanskelige at håndtere for et rejsebureau. Læs mere her.
   
Se venligst de gældende forsikringsbetingelser for Goudas udvidede ansvarsforsikring, hvor du kan læse mere om dækninger, forsikringssummer og begrænsninger/undtagelser. 
   
Download forsikringsbetingelserne for den udvidede ansvarsforsikring her. Betingelserne findes på engelsk her.

 


 

 

Danmarks Rejsebureau Forening

Vodroffsvej 32
DK-1900 Frederiksberg C

Telefon (+45) 35 35 66 11
E-mail:

Læs mere

© 2018 Danmarks Rejsebureau Forening.
SEO, SEM, CMS og Webdesign.
HTML5 / CSS3