Særmeddelelse fra DRF
Kære medlemmer
Siden 1. juni 2022 har forbrugere og rejsebureauer ikke haft mulighed for at kontakte Pakkerejse-Ankenævnet (PAN) for klagesagsrådgivning, med mindre man har en aktuel sag kørende.
Siden denne opdatering af PANs arbejdsgange, har det desuden været meningen, at der skulle introduceres et elektronisk klageskema.
Vi kan nu meddele, at Ankenævnets elektroniske klageskemaløsning er så langt, at den har premiere på mandag den 14. november 2022.
Vejledningen til rejsearrangørerne vedrørende sagsbehandling og anonymisering er også klar, og vedhæftes her til orientering sammen med vejledningen til klagerne, der er vedhæftet her.
PAN er desuden også klar til at iværksætte ændringer vedrørende anonymisering og sekretariatets arbejdsgang med at indhente oplysninger fra rejsebureauerne i stedet for hos forbrugerne.
Disse ændringer træder i kraft fra mandag den 21. november 2022.
Hvis I har spørgsmål til ovenstående, er I velkomne til at kontakte sekretariatet på drf@travelassoc.dk eller 35 35 66 11.